Wednesday, May 15, 2013

siapa 'bangsat'?

dalam mengharungi hidup yang penuh dgn cabaran nih... memang betol2 menduga kesabaran dan kekuatan hati dan semangat...sekian lama aku menolak atau menidakkan kehidupan masa lalu...dan cuba memperbaikki kehidupan masa akan datang....tidak ada seorang pun makhluk di bumi ini yang terlepas dari membuat kesilapan dan kesilapan yang berulang...puncanya adalah kerana alpa atau ego....atau memang tidak boleh menerima hakikat bahawa perbuatan juga melambangkan sifat dan sikap....
 
aku bukan la manusia yang kejam dan tak berhati perut....tapi aku tak boleh terima kalau ada orang cuba main 'bangsat' dengan aku dan tidak boleh berpegang pada janji...aku paham kalu sesekali tersasar atau terlupa....tapi apa yang aku rasa ini memang disengajakan....sengaja nak cabar aku atau nak cuba gegar iman aku....aku bukan yang bertahan dengan iman...selalu terkantoi....tapi aku masih waras untuk berpegang pada janji...dan cuba perbaiki diri yang mana tak betol di betolkan....bukan makin memburukkan keadaan...
 
setelah sekian lama aku bersabar dan cuba untuk tidak syak wasangka...tapi sesuatu yang tidak baik pasti akan terbongkar...kan! aku dah dapat walau bukan aku yang mencari tapi keburukkan akan terserlah juga...seperti umpama pekong selamanya tak akan dapat ditutup....jadi kali ini jangan salahkan aku kalau aku taburkan perkataan yang tidak sedap dan menyakitkan hati yang boleh sampai jadi meroyan....aku dah sabar....dan jangan sampai aku andaikan sama seperti yang pernah kau baca sebelom nih...dan mungkin aku akan downgrade kan status kau kepada yang paling 'bangsat' dari aku yang ko kata bangsat selama nih....di FB aku dah carut kau macam-macam dan dah pun sampai kat kau...jadi kalu ada lagi 'bangsat' lain yang baca blog aku nih....adalah lebih baik dengan cepat kau akan dapat tau statement aku nih!!!!
 
aku cuba menerima seadanya dengan tekad memperjuangkan kehidupan masa akan datang ...tapi 'bangsat sial' memang betol2 mancabar aku.....kau tunggu next action dan tak mungkin kau akan lupakan seumur hidup kau....ingat!!! aku tak perlukan sesiapa untuk hidup aku sekarang dan selamanya....dan aku harap kau akan menyembah kaki aku mohon ampun...masa tu aku akan kata " hati binatang lebih mulia dari hati kau"...aku akan buat.....jangan cuba usik harimau yang tengah ganas....samada kau mati atau harimau tu akan mati....dan ingat!!!!! hijab tak menunjukkan kau itu muslimah tapi 'xxxl'.........
 

No comments:

Post a Comment